29 June, 2008

Pertandingan Kawad Kaki, Majlis Anugerah Kokurikulum & Majlis Penghargaan Perlantikan Majlis Perwakilan Pelajar 2008

Pada 26 Jun yang lepas, Pertandingan Kawad Kaki antara unit2 beruniform sainsri, Majlis Anugerah Kokurikulum & Majlis Penghargaan Perlantikan Majlis Perwakilan Pelajar 2008 telah diadakan.
Pertandingan Kawad Kaki Formasi telah diadakan seawal jam 7 pagi yang mana telah diungguli oleh Pasukan Kadet Bomba & Penyelamat Sainsri, naib johan Pasukan Kadet Bersatu Malaysia Sainsri dan ketiga Bulan Sabit Merah Malaysia Sainsri. Seramai 7 pasukan telah menyertai pertandingan tersebut di anatara lainnya Kadet Remaja Sekolah, Pengakap, Pandu Puteri dan Puteri Islam. Pertandingan ini telah diadili oleh hakim2 dari Pasukan Jabatan Pertahanan Awam Malaysia JPA3 Miri.

Selepas Pertandingan Kawad Kaki diadakan pula Majlis Anugerah Ko Kurikulum 2008. Majlis ini telah dirasmikan oleh En. Jalong Wan, wakil Pegawai Pelajaran Gabungan Miri. Antara anugerah yang disampaikan:
  • Anugerah Kokurikulum Putera/Puteri Terbaik
  • Anugerah Koakademik Putera/Puteri Terbaik
  • Anugerah Unit Gerko Terbaik
  • Anugerah Khas 2007/2008
  • Anugerah Separa Warna
  • Sijil Unit Uniform/Persatuan/Kelab

Selepas MAKK diadakan pula Majlis Penghargaan MPP Sesi 2007/2008 dan Majlis Perlantikan MPP Sesi 2008/2009 serta Lafas ikrar MPP yang baru.




Tahniah dan syabas kepada semua yang berjaya! Kepada MPP yang baru selamat menjalankan tugas yang diamanahkan dengan cemerlang.

No comments: